Fler friska hundar med ny hundförsäkring

Bild: Adobe tmart_photo

Fler friska hundar med ny hundförsäkring

Agrias nya Hundras Extra är extra allt. Vad sägs om mer kunskap mot en lägre försäkringspremie, hjälp av djursjukvårdspersonal att bedöma hundens vårdbehov och dessutom flera fina skadeförebyggande åtgärder för att hålla hunden pigg och frisk?

Försäkringskostnaden för de flesta raser ligger på ungefär samma nivå i Hundras Extra som

för en vanlig hundförsäkring. Genom att gå digitala kurser kan hundägare både öka sin kunskap och därmed minska risken för onödiga skador och sjukdomar, och vid godkänt genomförande av kurserna sänka försäkringspremien med upptill 600 kronor per försäkringsår.

– Vi vet att var tredje hund råkar ut för enklare skador som går att undvika med rätt kunskap. Det ska vara värt att lära sig mer, därför sänker vi försäkringspremien för hundägare som tar mer ansvar för hundens hälsa, säger Patrik Olsson.

När hunden blir krasslig kan hundägaren vända sig direkt till Agria. En legitimerad djursjukskötare eller djurvårdare gör en första bedömning av hundens tillstånd och ger förslag på nästa steg. Förebilden är vårdkedjan inom humanvården som har flera olika instanser beroende på patientens vårdbehov.

För att hålla hunden frisk erbjuder Hundras Extra flera hälsofrämjande tjänster. Det handlar om kostnadsfri vaccinering mot kennelhosta för att fler hundar ska slippa bli sjuka. Därtill kommer en kostnadsfri årlig hälsokoll via veterinärerna på Agria Vårdguide för att ge hundägaren råd om hundens hälsa och för att snabbt sätta in åtgärd om något avviker. Även kostnadsfri digital veterinärrådgivning dygnet runt ingår.

Hundras Extra i korthet:

• Förebygg skador och sänk kostnaden för försäkringen genom att gå digitala kurser.
  • Agria hjälper hundägare att hitta rätt vårdgivare, remitterar till klinik eller bokar besök.
  • Hälsofrämjande tjänster som exempelvis årlig digital hälsokoll, vaccination mot kennelhosta och digital veterinärrådgivning dygnet runt.
  • Flera möjligheter att välja självriskperiod.
  • En omfattande hundförsäkring med ett av Sveriges högsta ersättningsbelopp om 150 000 kronor.