Nytt digitalt nummer av Brukshunden

Nytt digitalt nummer av tidningen Brukshunden finns nu att läsa. Du hittar den nya digitala tidningen på sajten Brukshunden.

Brukshunden bjuder på många spännande reportage i detta nummer, missa till exempel inte att läsa om hur Kriminalvården arbetar med sina sökhundar eller artikeln om den fräsiga frallan Stumpan.

På grund av det ekonomiska läget har Svenska Brukshundklubben tvingats till en rad besparingar och har därför  beslutat att inte trycka fler tidningar i år utan istället publicerar tidningen digitalt.

– Det är en lösning som kommer att spara oss flera miljoner på grund av höga kostnader för porto och tryck. Hur vi gör nästa år är inte bestämt än, säger Helene Öberg, generalsekreterare på Brukshundklubben.

Istället hittar du numer tidningen digitalt. Där kan du bläddra i den när det passar dig. Du kan dela den med vänner och skicka den vidare. Tidningen ges ut med samma frekvens och lika många nummer som tidigare.

– Det finns många spännande reportage i detta nummer. Vi får till exempel läsa om hur Kriminalvården arbetar med sina sökhundar. En viktig verksamhet som har ett stort behov av fler hundar, avslutar Helene.

Eller bläddra i Brukshunden nr 2-24 här.