Fredrik Bruno blir chef för Uppfödarservice

Foto: Måns Engelbrektsson

Fredrik Bruno blir chef för Uppfödarservice

Svenska Kennelklubben har utnämnt Fredrik Bruno till chef för den nybildade avdelningen Uppfödarservice, en sammanslagning av klubbens registrerings- och juridiska avdelningar.

Fredrik Bruno är jurist och har en gedigen bakgrund inom Svenska Kennelklubben, där han tidigare arbetat med föreningsfrågor och konsumenträtt. Han har haft en central roll i genomförandet och uppföljningen av SKKs visionsarbete ”SKK 2030” som Centralstyrelsen initierade 2022.

– Fredrik är mycket väl insatt i organisationen och aktuella frågor. Han har visat starka egenskaper att ta sig an att driva utveckling. Med stöd av övriga medarbetare inom uppfödarservice kommer han fortsätta att bedriva den verksamhet som i dag ges från juridiska- och registreringsavdelningen. Han leder verksamheten inom avdelningen för att ta nästa steg i vår utveckling, säger Kees de Jong, vd för Svenska Kennelklubben.

Uppfödarservice förbättrar och utvecklar tjänster för uppfödare och samlar alla experter under samma tak. Allt för att ytterligare stärka och utveckla de tjänster som redan erbjuds, samt möjliggöra nya initiativ.

– Det här är en möjlighet för mig att omsätta det jag lärt mig i mina tidigare roller till praktisk nytta. Och det tillsammans med medarbetare som jag vet har stor kompetens och brinnande engagemang för verksamheten. För mig personligen innebär det en möjlighet att ta nästa steg på en arbetsplats som jag trivs otroligt bra på. Jag är stolt och glad över att få den här möjligheten, säger Fredrik Bruno som tillträder sin nya position den 1 maj.