VOHV visar vägen till hundvänlig bostad

Foto: Adobe Krakenimages.com

VOHV visar vägen till hundvänlig bostad

VOHV är en helt ny tjänst från mäklarfirman MOHV som värderar bostäder och dess närområde efter hur hundvänliga de är för att göra det enklare för hundägare att hitta nytt hem.

Svensken är ett husdjursälskande folk och i pandemins fotspår har antalet personer som skaffat sig en ny familjemedlem ökat dramatiskt. Under 2020 ökade antalet nyregistrerade hundar med nästan 11 procent enligt Svenska Kennelklubbens register, vilket är den största ökningen på många år.

– Precis som barnfamiljer vill veta om bra skolor, vill hundägare veta om det finns bra kissrundor och hur hundvänlig bostaden är. Det finns en enorm efterfrågan på en sådan här tjänst bland hussar och mattar, och vi är glada att kunna erbjuda dem och deras bästa vän den här servicen, säger Jonas Petersson, vd på MOHV.