Tävlar med hjärtat

Bild: Fagersta BK

Tävlar med hjärtat

Fagersta Brukshundklubbs tävling Tävla med hjärtat den 27 maj samlade in hela 5 000 kronor till Börje Salming ALS-Stiftelse och Hjärtebarnsfonden.

Tävla med Hjärtat är en träningstävling i tävlingslydnad på Fagersta Brukshundklubb med Sara Sundström, Emma Gustavsson och Catharina Lindqvist i spetsen. Den här gången hade 18 ekipage anmält sig.

Under tävlingslika former och med hjälp av flera ideella krafter i klubben blev det en riktig kanondag. De tävlande kunde anmäla sig till vilken klass som helst, belöna så mycket de ville och ändå få fortsätta sitt program. Med hjälp av flera sponsorer i närområdet fick alla anmälda priser.

Syftet med Tävla med Hjärtat är att samla in pengar till välgörenhet, i detta fall Börje Salming ALS-Stiftelse och Hjärtebarnsfonden och klubben kan stolt presentera att insamlingen slutade på 5 000 kronor. Fagersta Brukshundklubb hoppas nu att fler klubbar vill ta efter och ha liknande event.