Stockholm planerar för Hundens vecka

Bild: Studiefrämjandet

Stockholm planerar för Hundens vecka

Hundens vecka inträffar alltid i september, vecka 37, och sker i samarbete med hundklubbar runt om i hela Sverige. I Stockholm erbjuds aktiviteter på klubbar från Norrtälje till Södertälje.

Sedan Hundens vecka startade 2016 har antalet medverkande ökat för varje år. Studiefrämjandets vision med Hundens vecka är att alla hundägare ska ha ett aktivt liv med sin hund samt att som bonus kunna bidra till en bättre folkhälsa. Förhoppningen är att denna vecka bidrar till att hundägare får upp ögonen för alla roliga aktiviteter som erbjuds på klubbar och föreningar runt om i Sverige.

I Stockholm erbjuds aktiviteter på klubbar från Norrtälje till Södertälje. Under veckan kan hundägare få delta i såväl föreläsningar som olika prova-på-aktiviteter som nosework och rallylydnad.

– Det är våra kunniga hundklubbar som själva är med och bidrar till programmet. De sitter på värdefull expertis och vi är glada att kunna få visa upp deras verksamheter, säger Annika Hamilton, enhetschef för Natur och hållbarhet på Studiefrämjandet Stockholm Gotland.

Det mesta under veckan är helt gratis och det finns ett brett utbud på aktiviteter. Målet är att det ska finnas något för alla hundägare, från nybörjare till de mer erfarna.

Vill din klubb delta? Kontakta https://www.studieframjandet.se/samarbeta-med-oss/hundensvecka37/