Stockholm Hundmässa 2022

Stock.adobe.com

Stockholm Hundmässa 2022

Den 10–11 december är det äntligen dags för Stockholm Hundmässa 2022 – Svenska Kennelklubbens stora hundfest. Under två intensiva dagar samlas tusentals hundar och hundmänniskor under samma tak.

I år finns det rekordmånga hundraser på det populära rasklubbstorget. Bekanta dig med hundarna och passa på att ställa alla dina frågor till deras kunniga ägare. Här hittar du också Jakthundstorget där du kan hälsa på hundraser som är experter på olika former av jakt. Båda dagarna bjuder också på en fantastisk hundrasparad i finalringen. Ta en paus, vila dina ben och njut av en mängd härliga hundar!

Uppvisningar, shopping och finalshow

Stockholm Hundmässa 2022 bjuder besökarna på uppvisningar, föreläsningar och andra aktiviteter hela helgen och det kommer givetvis att finnas massor att shoppa. Café Hundsnacks scen får bland annat besök av Anders Bagge och Johanna Lind Bagge och på eftermiddagarna väntar den stora finalshowen.

Tävlingar i agility, nosework, Freestyle/HTM och rallylydnad

I år tävlar deltagarna i de allmänna hundsporterna agility, nosework, och rallylydnad båda dagarna. Rallylydnaden är numera en klassiker på mässan, agilityn gör efterlängtad comeback på nytt underlag och nosework gör premiär.

• Agria Agility Cup – tävlingar i agility- och hoppklass 3
  • Nosework – tävlingar i inomhussök och behållarsök klass 2
  • Rallylydnad – tävlingar i mästarklass
  • SM i Freestyle och HTM (Heelwork to music)

Söndagen den 11 december arrangerar Sveriges Hundungdom tävlingar i handling för alla mellan 6–25 år.

Läs mer och köp biljett här.