sm

Foto: NILS PETTER NILSSON

SM i lydnad och rallylydnad 2020 skjuts fram till oktober

Med anledning av Coronaviruset har Svenska Brukshundklubben och arrangören Helsingborg Brukshundklubb beslutat att skjuta på SM i lydnad och rallylydnad till 7–11 oktober.

Anledningen är att vi följer rekommendationer från myndigheter att minska risken för smittspridning och inte hålla arrangemang med fler än 500 personer.

Kvalperiod
Kvalperioden för rallylydnad pågår till 29 april och för lydnaden till 3 maj och kommer att förbli oförändrad. Tävlande tillgodogör sig sina kvalpoäng för de tävlingar som genomförts under kvalperioderna.

Vi förstår till fullo att detta beslut ställer till det för mångas planering. Förhoppningen är att informationen om detta i ett tidigt skede gör så att deltagare har en god chans att planera om.

Anmälan för SM-deltagare
Eftersom kvalperioden förblir oförändrad kommer även anmälningstiden till SM att vara det. Anmälan för SM i lydnad stänger 3 maj. Anmälan för SM i rallylydnad stänger 4 maj.  Anmälan sker via SBK Tävling och öppnar inom kort.

Boende
Camping på Helsingborgs Brukshundklubb
Samtliga bokningar på Helsingborg Brukshundklubb är ombokade till det nya datumet. Vill du göra ändringar i din bokning eller boka av, kontakta hljungbeck1@gmail.com. Vid avbokning återbetalas hela bokningsavgiften.

Scandic Helsingborg Nord
Samma erbjudande för boende i juni gäller för boende i oktober. Har du bokat boende på Scandic Helsingborg Nord ombesörjer du själv din om- eller avbokning. Kontakta hotellet på 042-495 20 00 eller via scandichotels.se/helsingborgnord. Ny bokningskod BHUN081020.

Har du bokat boende på annat sätt ombesörjer du om- eller avbokning av ditt boende själv.

Resor
Har du redan bokat resa ombeds du att själv ta kontakt med researrangören för att ombesörja din resebokning.

Landslagsuttagningar
Utskottsgrupperna i lydnad och rallylydnad ser över landslagsuttagningarna och återkommer med information om detta på brukshundklubben.se.

Ytterligare information
Detta är den information som vi kan delge i nuläget. Svenska Brukshundklubben och SM-arrangören följer samhällsutvecklingen noggrant. Kommer det nya riktlinjer från våra myndigheter kan förutsättningen för SM att ändras på kort varsel. Löpande information kommer att lämnas på https://www.brukshundklubben.se/sm-lydnad-rallylydnad samt på https://sm2020lydnadrally.wordpress.com/.