SKK:s vd går i pension

Foto: Måns Engelbrektsson

SKK:s vd går i pension

Ulf Uddman, som har varit vd för Svenska Kennelklubben sedan 1984, meddelar att han kommer att gå i pension nästa år.

– Efter så många år i rollen som vd för hundägarnas riksorganisation känner jag att det blivit dags att ägna min tid till fullo åt familjen och andra intressen, säger Ulf.

Pekka Olson, Svenska Kennelklubbens ordförande, menar att de insatser som Ulf har gjort för SKK har varit något utöver vad man kan begära av en vd. Ulfs betydelse för det nordiska och internationella samarbetet har också haft mycket stor betydelse.
– Jag tycker naturligtvis att det är tråkigt att Ulf ska sluta, men är samtidigt tacksam över att han kan vara kvar så pass länge att vi kan få tid att rekrytera en efterträdare, säger Pekka.

Centralstyrelsen kommer vid sitt sammanträde den 1–2 september att besluta om hur rekryteringsprocessen för en ny vd för SKK kommer att se ut.

Foto: Måns Engelbrektsson