SKK får ny ordförande

Britt-Marie Dornell är Svenska Kennelklubbens nya ordförande och den första kvinnan på posten i föreningens 134-åriga historia.

Britt-Marie Dornell har mångårig erfarenhet av arbete inom Svenska Kennelklubben (SKK). Hon var ledamot av Centralstyrelsen mellan 2001 och 2019 och har bland annat varit ordförande i Avelskommittén och i Jakthundskommittén.
– Jag är glad och tacksam för förtroendet. Nu måste vi tillsammans fokusera på det som förenar oss – hunden. Jag vill arbeta för att alla ska känna sig inkluderade, även om vi har olika intressen. Att ha hund ska vara att ha framtidstro, säger den nyvalde ordföranden.
Britt-Marie är auktoriserad jakthundsdomare sedan 1992 och blev även exteriördomare 1996. Hon är uppfödare av irländsk röd setter och jack russel terrier och bor sedan 2005 i Skåne.
Till ny förste vice ordförande i SKK valdes samtidigt Eva Liljekvist Borg. Ny andre vice ordförande är Lars Ramberg.

Pressbild