Ny VD för Svenska Kennelklubben

Foto: Pressbild SKK

Ny VD för Svenska Kennelklubben

Sommaren 2021 lämnar Ulf Uddman sin roll som vd för SKK efter över 35 år. Ny vd blir Kees de Jong. Han kommer närmast från Gård & Djurhälsan där han varit vd de senaste fem åren.

Kees har en utbildning som agronom med ekonomiinriktning och har också arbetat inom Hästnäringens Nationella Stiftelse med olika uppdrag såsom affärsområdeschef, vd-uppdrag för riksanläggningarna Flyinge, Strömsholm och Wången, samt affärsutvecklare.

– Jag har genom åren haft förmånen att arbeta i olika organisationer där passionen för djur är centralt. Eftersom jag är en genuin djurvän och sann hundmänniska så ser jag mycket fram emot tjänsten som vd för SKK, en organisation som verkligen andas passion för sitt uppdrag. Jag har just nu ingen egen hund, men har så klart tidigare haft ett flertal ”Kees-hounds.”

Kees de Jong kommer att tillträda tjänsten den 1 augusti 2021.