Ny inomhushall i Skellefteå

Foto: danielajuwan / Adobe Stock

Ny inomhushall i Skellefteå

Efter tre års väntan är det äntligen dags att påbörja bygget av den nya stora inomhushallen på Vitberget i Skellefteå. Bygget av hallen är ett samarbete mellan Skellefteå Brukshundklubb och Hundungdom som tillsammans har omkring 700 medlemmar finansieras med hjälp av bidrag från Allmänna Arvsfonden och Skellefteå kommun skriver Norran.

Här kommer det finnas möjlighet att träna bland annat bruks och agility och Hundungdom har även önskemål om att börja med freestyle. Under vintern kommer temperaturen inne att ligga runt 13 grader och istället för snö och is består det nya underlaget av konstgräs. Tack vare att det nu kommer att gå att ha aktiviteter året om är projektledaren PO Wallmark övertygad om att inomhusträningarna kommer att öppna upp nya möjligheter för klubben. Förhoppningen är att de tävlingar som nu går att anordna under vinterhalvåret även kan locka hundintresserade från andra delar av landet.