Missa inte Hundens vecka!

Foto: Adobe Stock

Missa inte Hundens vecka!

Hundens vecka drar i gång den 7 september. Bakom arrangemanget står Svenska Brukshundklubben, Svenska Kennelklubben, Sveriges hundungdom och Studiefrämjandet.

– Under Hundens vecka presenterar vi mängder av saker man kan göra tillsammans med sin hund, aktiviteter som utvecklar både hundägaren och hunden. Aktiviteter som också ger oss tryggare hundar ute i samhället och färre ensamma människor, säger Lisa Malmgren, utvecklingsledare på Studiefrämjandet.

Det kommer att anordnas mängder av föreläsningar och prova-på-aktiviteter för hundägare och deras hundar runt om på brukshundsklubbar i hela landet. Här är några exempel:

• Doga yoga för hund i Kristinehamn.
  • Sund-med-hund i Vällingby.
  • Rallylydnad i Sandviken.
  • Vallhundar i arbete i Flen.
  • Nosework i Sundsvall.
  • Heelwork to music med hundungdomar i Linköping.

På Studiefrämjandets hemsida hittar du fler än hundra olika aktiviteter inom ramen för Hundens vecka.

De allra flesta aktiviteterna under Hundens vecka sker utomhus men eftersom alla inte vill eller kan ses fysiskt finns det också gratis digitala föreläsningar:
Måndagen den 7 september
Problemlösning ur ett etologiskt perspektiv med Eva-Marie Wergård