Hundpromenad för hjärtats skull

Bild: Adobe Lichtmaler

Hundpromenad för hjärtats skull

Söndagen den 26 september anordnar 1,6 miljoner-klubben en nationell hundpromenad för att främja hjärtforskningen och kvinnors hälsa.

1,6 miljonerklubben är en ideell organisation som grundade av Alexandra Charles 1998. Den arbetar med att främja kvinnors hälsa och har idag 30 000 medlemmar. Nu anordnar ambassadörerna runt om i Sverige en nationell hundpromenad. Syftet är både att stimulera hälsan genom att promenera och att lyfta fram hundens betydelse för att må bra. Du kan antingen gå ensam eller ta en gemensam tur med någon av 1,6 miljonerklubbens ambassadörer.

Självklart går det lika bra att promenera även utan hund. Samtidigt utlyser 1,6-klubben också tävlingen “Årets hälsohund” på Instagram. Våra husdjur har betytt extra mycket för hälsan under corona och nu hoppas 1,6-klubben att hundägare i Sverige berättar om varför just deras hund har fått dem att må bra. En jury utser vinnaren samma kväll. Kanske blir det just din hund som vinner?

Så här gör du för att delta:

När: 26 september mellan 10.00-16.00
Var: Promenera var du vill – eller tillsammans med våra ambassadörer ute i landet.
Hur långt: Minst 1,6 kilometer såklart!

Här kan du se var och i vilka städer gemensamma promenader anordnas.