Höglandets Brukshundklubb firar 10 år

Foto: Adobe Stock

Höglandets Brukshundklubb firar 10 år

Nu har det gått tio år sedan ett gäng hundägare lämnade Nässjö hundklubb och tillsammans startade Höglandets brukshundklubb. Hit är alla välkomna och klubbens motto är att det inte ska vara krångligt att delta i aktiviteter med sin hund.

Nu ser klubben framemot den 22 augusti då det blir stor hundfest med aktiviteter på klubbens område i norra Målen i Nässjö.
Ann Åsberg, klubbens kassör och tävlingssekreterare, berättar för Smålands Dagblad att det bland annat kommer att finnas möjlighet att prova på nosework och rallylydnad.
– Besökarna kan också tävla i brukshundklubbens vackraste hund och i paketrapportering. Eventuellt kommer även polisen vara där med sina hundar.

För de tvåbenta besökarna anordnas godisregn, tipspromenad och lotteri och klubben bjuder också på tårta för att fira jubileet.