Boka in Hundmarschen i kalendern

Stock.adobe.com

Boka in Hundmarschen i kalendern

Under Hundens vecka, den 11–17 september, genomför Svenska Brukshundklubben en Hundmarsch på distans. Ett roligt arrangemang för alla som vill röra på sig tillsammans med sin hund och få tips på olika övningar.

För att vara med i Hundmarschen ska du tillsammans med din hund gå en valfri sträcka på minst 10 km i naturen. Du kan dela upp sträckan i flera kortare distanser vid behov, men den totala sträckan ska vara 10 km. Glöm inte att ta med dig vatten till både dig och din hund, bra skor att gå i och kanske något gott fika.

När du har gått 10 km kan du registrera dig på brukshundklubben.se. Då får du en Hundmarschen-pin och ett diplom hemskickat. På grund av det mycket stora intresset får du själv fylla i ditt och din hunds namn på diplomet.

Har du gått Hundmarschen tidigare? Se till att spara din pin. Alla som deltar på Hundmarschen fem år i rad kommer att få en särskild 5-årspin mot uppvisande av bild på tidigare pins.

På brukshundklubben.se kan du kolla in filmer med övningstips.