Äntligen hundmässa!

Den 14–15 december är det äntligen är det dags för Stockholm Hundmässa igen på Stockholmsmässan i Älvsjö. Svenska Brukshundklubben är självklart där och vi bjuder på många aktiviteter.

Uppvisningar på Hundarenan
På Hundarenan, som presenteras av Svenska Brukshundklubben, kan du se häftiga uppvisningar i olika hundsporter hela helgen. Nyfiken på hundsporterna agility, specialsök, mondioring eller kanske bruksgrenarna sök, spår, skydd, patrull och rapport? Polisen, Tullverket och Försvarsmakten kommer också och visar upp hur de jobbar med hundar. Slå dig ner på läktaren, imponeras av duktiga hundar och lär dig om en ny hundsport. Klicka här för att läsa mer om Hundarenan.

Tävlingar i hundsport
Utöver uppvisningarna på Hundarenan kan du förstås också titta på tävlingar i hundsport på Stockholm Hundmässa. I år blir det tävlingar i rallylydnad, freestyle, lydnad och junior handling. Dessutom deltar nästa 7000 hundar på hundutställningen.

Hälsa på över 180 hundraser
På det populära rasklubbstorget finns rekordmånga hundraser att hälsa på och lära sig mer om. Bekanta dig med hundarna och passa på att ställa alla dina frågor till deras kunniga ägare. Här hittar du också Jakthundstorget där du kan hälsa på hundraser som är experter på olika former av jakt, testa skytte och lära dig om hundens viktiga roll vid viltolyckor i trafiken.

Shopping, hundsnack och finalshow
Som vanligt kan du också se fram emot att shoppa loss bland ett stort utbud av hundprylar. På Café Hundsnacks scen kan du lyssna på intressanta hundprofiler hela helgen och på eftermiddagarna väntar den stora finalshowen. Missa inte årets hundfest!
Klicka här för att ta del av all information om Stockholms Hundmässa Svenska Kennelklubbens stora hundfest.