Det här är vår Tidning

Svenska Brukshundklubben är en ideell medlemsorganisation, specialklubb i Svenska Kennelklubben (SKK) och frivillig försvarsorganisation. Vi har utbildat hundar och förare sedan 1918. Svenska Brukshundklubben har idag runt 55 000 medlemmar, närmare 300 lokala klubbar runt om i landet där vi bedriver utbildning, tävlingsverksamhet, utbildning av tjänstehundar. Avel och utveckling av våra brukshundraser arbetar medlemmar med i våra rasklubbar.

Brukshunden är Svenska Brukshundklubbens medlemstidning och har funnits sedan 1946. Brukshunden är Sveriges största tidning för aktiva hundägare. Tidningen ges ut i sex nummer per år med inspiration och artiklar för dig som vill utvecklas och vara aktiv med din hund. Kopplat till tidningen finns också sidor på Facebook och Instagram.

VINNARE TASSKRYSSET nr 1 2024

Tina Asplund, Tallåsen
Åke Olofsson, Härnösand
Linda Spjut, Holmön

Vinnarna får en aktiveringskortlek!

47 000 upplaga

88% tycker att Brukshunden
har hög/mycket hög trovärdighet.

6 utgåvor /år

Till samtliga medlemmar i Svenska brukshundklubben och Sveriges hundungdom.

55 000 läsare

Organisationen har ca 65 000 medlemmar fördelade över hela Sverige.